那天去曬被子,突發奇想決定把自己也曬了。在露臺的陽光中躺著,度過了一個下午。
露臺上有女生彈吉他,細細碎碎的唱著什么,木吉他干凈的一塌糊涂的聲音恣意飄蕩,不禁在微醺中自嘲,我這浪漫的一塌糊涂的孩子。
但是有時候人就是要讓自己生活過的比較好一點吧?簡單的一本書,一束陽光,慵懶的把披肩攏在頭上,左手邊觸手可及的放著啤酒,閱讀書里的夏天。
我是個這樣固執的女子,總想一切與想象中一樣美好,總希望身邊有屬于自己的音樂,隨時聞到屬于自己的香水味。
也許是極度害怕在這里丟失了自我這樣東西吧。
早上讀電影劇本,讀到海上鋼琴師,突然發現我與他是那么的相似,不肯下屬于他的船,不肯上陸地。
Take a piano. The keys begin, the keys end. You know there are eighty-eight of them, nobody can tell you any different. They are not infinite. You are infinite. And on these keys the music that you can make is infinite. I like that. That I can live by.

You get me up on that gangway and you’re rolling out in front of me a keyboard of millions of keys, millions and billions of keys that never end, and that’s the truth, Max. That they never end. That keyboard is infinite. And if that keyboard is infinite, then on that keyboard there is no music you can play. You’re sitting on the wrong bench. That’s God’s piano.
Christ! Did, did you see the streets? Just the streets… There were thousands of them! And how do you do it down there? How do you choose just one? One woman, one house, one piece of land to call your own, one landscape to look at, one way to die...
到底還堅守著什么?這個世界什么都在改變,我也改變。但是總有頑固的一部分,我們稱之為自我的那部分還在。就像村上的小說中那些無所事事的男人,那些爵士樂,那些酒精,固執的出現在每部小說中,同時又悄悄改變面孔。
這就是所謂的頹廢吧,或者說大腦的蒼老。可是,怎么辦,現在就枯萎,未來我還要在某個角落成為設計師。也許與許久沒換手機里的音樂有關吧。
whatever...所謂的迷惘襲來了。
ps,最近極度打算買電腦。想買臺蘋果ibook啊!我這個窮樣只能買二手的,湊合用吧,大二再買個好的。
arrow
arrow
    全站熱搜

    kittielisa 發表在 痞客邦 留言(5) 人氣()